30 day shred kihívás - tapasztalatok és eredmények

Miután decemberben "lerobbantam", ráadásul kiderült, hogy rendetlenkedik a pajzsmirigyem, kénytelen voltam egy kis kényszerpihenőre küldeni magam és felfüggesztettem a testmozgást addig, amíg teljesen meg nem gyógyulok. Közben viszont lázasan keresgéltem a neten, hogy mit is mozogjak majd, ha újra nekiállhatok tornázni. A Ti segítségetekkel rengeteg szuper fitness videót és Youtube csatornát találtam és úgy döntöttem, hogy első körben Jilian Michaels 30 day shred programját csinálom végig. Ma beszámolok Nektek a tapasztalataimról és az eredményekről.

Jilian Michaelsról azelőtt még nem hallottam, de mint kiderült, a korábban nálunk is futó, A nagy fogyás című műsor amerikai verziójának kíméletlen edzője. Amikor megláttam a 30 day shred programját és azt, hogy naponta "mindössze" fél órát kell tornázni - viszont minden egyes nap 30 napon keresztül -, arra gondoltam, hogy ez elsőre pont jó lesz.
A program lényege, hogy 3 darab 10 napos ciklusra bontja a 30 napot, így egy gyakorlatsort 10 napig kell csinálni, tehát összesen 3 különböző gyakorlatsor van. Ahogy haladunk előre, úgy nehezülnek az edzések, számomra egyértelműen az utolsó 10 nap gyakorlatsora volt a legnehezebb. Az első 10 nap gyakorlatsorának videóját ITT találjátok, a másodikét ITT, a harmadikat pedig ITT.
Mindegyik gyakorlatsor ugyanúgy épül fel: először van egy kis bemelegítés, ezután jön 3 kör (circuit), mindegyik kör így épül fel: 3 perc erősítés, 2 perc kardió, 1 perc hasizom, és ez háromszor egymás után, a végén pedig természetesen van nyújtás is, így az egész edzés mindösszesen kb. 30 percet vesz igénybe. 
Ami az eszközöket illeti, semmi extra nem kell hozzá és emiatt is tetszett meg a dolog, max. egy jógamatrac és egy pár súlyzó kellhet, de ez utóbbit helyettesíthetjük 2 üveg ásványvízzel is. Nekem egyébként fél kilós súlyzóim vannak, ami talán kissé nevetségesnek tűnhet, de higgyétek el, hogy mikor már az x-edik gyakorlatot csinálod velük, azzal is nehéz. És amúgy sem akartam elsőre  nagyon megerőltetni magamat, nehezíteni lehet később is.
Én reggelente csináltam a tornát, mégpedig azért, mert olyankor Lili talán kevésbé van még "felpörögve" és jobban elvan. Így amikor felkelt, kapott reggelit, majd felöltöztettem, ezután felöltöztem én is és nekiálltam tornázni. A 30 nap során nagyon ritkán volt olyan, hogy Lili miatt meg kellett volna állnom, jól elvolt körülöttem. Volt, hogy nézte, ahogy tornázom, néha nevetett is rajta, volt, hogy odamászott hozzám, amikor éppen hasizom gyakorlatokat csináltam, de sok esetben nem is nagyon foglalkozott velem, hanem játszott valamivel. Volt olyan, hogy a reggeli torna valami miatt nem jött össze, akkor egészen egyszerűen áttettem délutánra, vagy estére, amikor a férjem már hazaért. De az igazat megvallva reggel szeretem a legjobban csinálni, mert akkor még friss vagyok és valahogy jobban bírom.
Egyébként ez a röpke 30 perces torna is nagyon-nagyon megizzasztott, ráadásul az első nap után olyan izomlázam lett, hogy 3 napig mozdulni is alig bírtam, de kemény voltam és csináltam tovább. Nem mondom azt, hogy minden nap nagy örömmel álltam neki, néha kifejezetten nem volt kedvem és éppen ezért vagyok nagyon büszke magamra, hogy mégis sikerült végigcsinálnom.
Ami még egyébként nagy pozitívuma ennek az edzéstervnek amellett, hogy rövid, hatékony és nem kellenek extra eszközök hozzá, az az, hogy szinte mindegyik gyakorlatból mutatnak a videón könnyített verziót is. Én ennek ellenére törekedtem arra, hogy mindig a haladó verziót csináljam, de előfordult olyan, hogy a gyakorlat felénél nagyon megterhelőnek bizonyult és a "könnyített" verzióval folytattam tovább. Illetve előfordult olyan is, hogy muszáj volt megállnom pár másodpercre, de ez nem probléma, Jilian is elmondja, hogy ha úgy érezzük, nyugodtan álljunk meg pár másodpercre, vegyünk néhány nagy levegőt és folytassuk, úgyhogy én is ezt tettem.
Ha jól tudom, ehhez az edzéstervhez tartozik egy étrend is, de maradtam a sajátomnál. Ez egy olyan diéta, amit főleg a korábbi betegségem, az endometriózis kiújulásának megelőzőse céljából tartok és ennek megfelelően lett összeállítva, de úgy gondolom, hogy fogyásra is alkalmas. Nagy vonalakban ennek az a lényeg, hogy nem eszem finomított cukrot, lisztes dolgokat, illetve ha mégis, akkor igyekszem gluténmentes verziót választani. Nem eszem továbbá krumplit, rizst és tésztát se nagyon, illetve utóbbiból nagy ritkán gluténmentes verziót szoktam fogyasztani. Ezen kívül próbálom visszafogni a hüvelyesek fogyasztását és vörös húsokat sem eszem. 
És akkor jöjjön a lényeg, amire gondolom a leginkább kíváncsiak vagytok, hogy mennyire volt hatásos ez a 30 napos edzésterv. Én azt gondolom, hogy nem fogytam annyit, amennyit lehetett volna ezzel az étrenddel és edzéstervvel, de ez betudom annak, hogy nincs még teljesen rendben a pajzsmirigyem (éppen az edzésterv végén mentem kontrollra és sokkal jobban áll a dolog, mint novemberben, de lehet még javítani rajta).
És akkor az eredményről: súlyban szinte semmit nem fogytam a 30 nap alatt, talán 1 kg ha lement... Centiben viszont mérhető a fogyás, illetve én bízom benne, hogy a képeken is látszik azért. Nyilván nem ordít a különbség, de én látok némi változást, de remélem nem csak bebeszélem magamnak... És szerintem azért 30 nap alatt nem várhat nagy csodákat az ember, de kezdetnek szerintem ez is jó.
Egyébként öt ponton mértem le magam: a combomon felül a legszélesebb ponton és a térdem fölött a legkeskenyebb pontján, valamint a derekamat a legkeskenyebb pontján, valamint a köldökömnél és a legszélesebb ponton (ami tulajdonképpen a csípő). A combomból gyakorlatilag nem fogytam, ami nekem azért fura, mert szinte biztos voltam benne, hogy onnan menni fog le, mert eléggé sok olyan gyakorlat volt, ami a combokra ment rá és hát az első napokban ott is volt a leginkább izomlázam. Viszont a hasamból ment le: a köldöknél mért részen 5cm, a legszélesebb ponton pedig 3cm és ezt észre is veszem a nadrágjaim derékrészénél. (És akkor jöjjenek a képek, tudom, hogy nincsen bombtestem, de éppen azon vagyok, hogy ez változzon, szóval kérlek legyek kíméletesek a kommenteket illetően... :D)
Hát így állok most. Azt gondolom, hogy elindult valami és ennek nagyon örülök, de még messze vagyok a kitűzött céltól, viszont szerencsére van még időnk a bikiniszezonig :). Meg reménykedem abban is, hogy rendeződik a pajzsmirigy helyzet is és az is segíteni fog a fogyásban.
Szerettem ezt a 30 napos edzéstervet és valószínűleg nyár előtt végig fogom csinálni megint valamikor, de most más edzésterv után nézek. Nagyon sokan ajánlottátok nekem a FitnessBlender Youtube csatornát, ahol szuper videókat találtam. Szerintem többet is ki fogok próbálni, illetve váltogatom őket és azok segítségével fogok majd tornázni lehetőleg hetente ötször 30-40 percet, mert úgy érzem, ezt tudom tartani Lili mellett is.
Ezen kívül szeretnék majd néha-néha beiktatni egy-egy méregtelenítő kúrát is és valószínűleg kipróbálok majd 1-2 étrend-kiegészítőt, amik segíthetnek a fogyásban, formálódásban és talán  krémeket is.



Ezúton szeretném megköszönni Nektek a szuper tippeket,
és a biztató szavakat, nagyon sokat jelentenek :)!


Szandra
Facebook Youtube Instagram Twitter BloglovinPinterest



You Might Also Like

33 megjegyzés

  1. Én 2x csináltam már végig az elmúlt években, és már alig várom, hogy újra végigcsináljam. :D De nyilván most a babavárásom és majd a szoptatás alatt ezzel a programmal még várnom kell. Én elsősorban állóképességet szerettem volna, mert egy pudingos doboz is erősebb volt nálam, és a fogyás másodlagos volt (még ha van is bőven miből). Szerintem ez a 30 napos tökéletes alapozás ahhoz, hogy kicsit fittebbek, erősebbek legyünk. Én maradtam anno Jilliannél, és a No more trouble zone-t csináltam, csak azt már nem napi rendszerességgel. :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hja, egyébként még annyit hozzátennék, hogy én is kb 3 kg-ot fogytam anno, és én teltebb alkat vagyok alapból, tehát többől több fogyik. :D De jusson eszedbe, a mérlegnél teljesen mindegy, mit mutat, mert az izom nehezebb a zsírnál. Lehet valaki pl. 70 kg-osan husi, és feszes, izmos, kidolgozott testű ugyanazzal a súllyal, így a mérleggel a te alkatod esetében szerintem felesleges foglalkozni. :)

      Törlés
  2. Kedves Szandi!
    Először is szeretnék gratulálni neked! Őszintén szólva, amikor olvastam, hogy nem igazán fogytál, azt gondoltam, nem lesz majd nagyon látható a két képen a különbség, de megkell, hogy mondjam, nem gondoltam, hogy ennyire látszani fog! Őszintén mondom! Személy szerint én úgy látom, hogy a combodnál is van változás, annak ellenére, hogy szerinted nem igazán. Egyszóval tuti megéri erőt venni magunkon és tornázni,mert rajtad látható a változás! Mégegyszer szeretnék neked gratulálni a kitartáshoz és sok sikert a továbbiakban is! Üdv. Balla Zsuzsi :)

    VálaszTörlés
  3. Van különbség, és látható, nyugodtan legyél büszke rá, hogy sikerült, mert nem mindenkinek van ehhez türelme, kitartása. Sok rosszul táplálkozó, túlsúlyos nő és anyuka van,te nem tartozol közéjük. Egyébként van abban jó is, hogy diétát kell tartanod, mert hosszú távon meghálálja a szervezetünk. Mi sem eszünk cukrot, csak cukormentes édességeket, illetve fehért lisztet is csak kis mértékben, és szoktunk venni gluténmentes termékeket is, egyszerűen mert kisebb a kalóriájuk, és egészségesebbek, mint ami búzaliszttel készült. De fenntartom a véleményemet, hogy mindig nagyon jól nézel ki, minden videóban és képen. Szerintem csinosabb vagy, mint azok a lányok, akik pálcikák és se mellük, se fenekük. Neked ezelőtt is teljesen jó alakod volt, mielőtt ezt elkezdted. Mindenesetre ehhez gratula, mert nem lehetett könnyű:)

    VálaszTörlés
  4. Lehet, hogy fogytál többet is csak az izomzatod is gyarapodott és ezért nem mutat kevesebbet a mérleg. :)
    Szóval nem kell elkeseredni, mert a fitt az új vékony! ;)
    A FittnessBlendert én is imádom. :) Nálam most az a menetrend, hogy heti 1x edzek 1 órát súlyzókkal, ebben van HIIT is. És kétszer 30-45 percet, szintén HIIT-Cardio és pilates. 1x pedig terembe járok, de azt elhagyom majd most hogy jobb idő van és futni fogok helyette.
    Étkezésben 80%-ban paleo ételeket eszem. :) Ez így nekem bevált. nem volt túl sok felesleg rajtam, kb 5 kiló, az is inkább a hasamon és a derekamon, de a nagy része már lement.

    Sok kitartást kívánok neked és remélem minden rendben lesz a pajzsmirigy dologgal is! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A fitt az új vékony.. Hát én ezt imádom!!!! :) :) :)

      Törlés
    2. Köszönöm lányok :)! Moon Angel, hú nagyon jól nyomod, tutira le fog menni az az 5 kiló. Amúgy kilóban nekem is kb ennyi lenne még a cél, de egyelőre a mérleg nagyon nehezen akar mozdulni.

      Törlés
  5. Szerintem látszik az eredmény, 1 hónap után azt is figyelembe véve, hogy nem óriási súlyfeleslegről beszélünk Nálad, nagyon jó ez így!! :)

    A vendégeimnek is mindig magyarázom, hogy nem a kilók, hanem a centik számítanak, de az is becsapós lehet. Például írtad, hogy combból nem ment le, de sokat dolgoztál rá. Bőven lehet, hogy ment le zsír, csakhogy alatta elindult az izomfejlődés is. Mellesleg szerintem az az egyik legnehezebben fogyasztható terület, legalábbis nálam.

    A méregtelenítésre mindenképp bátorítalak, hogyan a jó minőségű táplálékkiegészítők fogyasztására is. A praxisomban nem egy ember van, akiknél az így kialakított táplálkozással teljesen megoldottuk a pajzsmirigy- és a testsúlygondokat is. Minél hamarabb megteszed, annál többet ér a befektetett munkád! ;) Keress bátran, ha segítségre van szükséged ezzel kapcsolatban! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát az igen, az tuti, hogy a legtöbben a kilókra fókuszálnak, pedig nem is igazán az a lényeg, hiszen a mérleg becsapós lehet. Köszönöm a biztatást, ha úgy alakul, mindenképpen kereslek :).

      Törlés
  6. Szerintem látványos az eredmény. Köszi a videót,én is megcsinálom :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szerintem nagyon jó kis edzésterv :). És köszönöm szépen :)!

      Törlés
    2. Sajnos nem találom a harmadik részét Jillian tornájának. Tudnál esetleg nekem segíteni hol találhatok rá?

      Törlés
    3. Közben a bejegyzés újra olvasása során meg lett. Bocsánat a figyelmetlenségemért. Valamiért én Youtubeon kerestem. :D

      Törlés
  7. Egyértelműen van változás:) Én Péntek Enikő tornáit szeretem nagyon, youtubeon van egy csomó és kb 15-20 percesek de nagyon intenzívek, bár hasonlóak vannak a fitnessblenderen is:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Megnézem majd azt is, őt is írták amúgy többen is facebookon :).

      Törlés
  8. Egyértelműen látszik a változás, Szandra, le a kalappal! :) Én ősszel, egy sérülés miatt kényszerültem szakítani a sporttal, talán mostanság merek majd nekilátni újra. Azt még nem döntöttem el, hogy itthon fogok-e edzeni (éljen a változó műszakos munkahely!) vagy újra teremebe megyek, de kacérkodom a személyi edzés gondolatával is. Meglátjuk.
    Csak így tovább!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Aranyos vagy, nagyon köszönöm :). Szerintem a személyi edzés amúgy nagyon jó, hiszen tökjó, ha valaki odafigyel Rád és segít.

      Törlés
  9. Szandra, nyugodj meg, igenis latszik a kulonbseg! Hajra, csak igy tovabb :) Meg tudod csinalni, ugyes vagy :)

    VálaszTörlés
  10. Ügyes vagy!! Igenis látszik a különbség. Azt mondják, hogy 4 hét kell, mire te magadon észreveszed, még 4 hogy a környezetednek is feltűnik. Ettől eltekintve le a kalappal, hogy csinálod a törpe mellett is. Nagyon sok anyuka van aki a kifogásokat keresi ahelyett hogy felemelné a seggét (persze nem azokra gondolok akik nem mozoghatnak még vagy pl a tejüket nem szeretnék "elveszíteni") Sok kitartást kívánok : )

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon szépen köszönöm :)! Hát igen, én is azt gondolom, hogy vannak, akik ugyanígy tudnának napi fél órát tornára áldozni, de könnyebb valamilyen kifogással elhessegetni a gondolatot. Nekem sem egyszerű Lili mellett csinálni és néha kifejezetten nincs kedvem hozzá, de utána tökjó érzés, hogy megint megcsináltam és nem hagytam hogy saját magam legyűrjem magamat :).

      Törlés
  11. Wow! 30 nap alatt szerintem ez igen látványos különbség :) Ha a combodon pedig nem érzed a centik változását az az izmosodás miatt is lehet. Egyébként ezt az edzéstervet már én is több helyről hallottam, de kimondottan fogyni vágyóknak lett kitalálva, vagy erősítés céljából is érdemes lehet belevágni? :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szerintem nyugodtan belevághatsz, ha erősödni szeretnél, pláne ha nehezebb súllyal csinálod :). És nagyon szépen köszönöm :)!

      Törlés
  12. Lehet, neked nem annyira szembetűnő, de szerintem (is) látványos az eredmény! Szóval le a kalappal előtted, szuper vagy!! Kitartást a továbbiakhoz is! :) És külön köszönöm, hogy belinkelted a videókat, mert még sosem hallottam erről a programról, de lehet, hogy ki fogom próbálni (én amúgy zumbázni szoktam, desajnos mostanában nem nagyon tudok eljutni a munkám miatt:( ).

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon szépen köszönöm :)! Érdemes amúgy kipróbálni, mert szerintem tényleg nagyon jól megmozgat és megizzaszt, és ha az ember még diétázik is mellette, akkor tényleg van eredmény :).

      Törlés
  13. Látszik az eredménye az egy hónapnak, eléggé látványos :) csak így tovább! :)

    VálaszTörlés
  14. Szuper vagy, szerintem látszik a változás, ami teljesen normális 30 nap alatt. Az emberi test erre van beállítva, és nem a kilók számítanak, hanem a centik és a tónus :) Nem mindegy, hogy az ember lányának combja feszes vagy lötyög. Nálam legalábbis ez az egyik legfontosabb jellemzője annak, hogy jól csinálom, amit csinálok. Csak így tovább, biztos vagyok benne, hogy nyárra szuper formába kerülsz :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon szépen köszönöm a biztatást, sokat jelent :)!

      Törlés
  15. Nagyon is látszik a változás! :) Gratulálok! :) Szeretném megköszönni, hogy megírtad ezt a posztot, mert ennek hatására kezdtem el én is a kihívást. Én most a 12. napnál tartok, de már észrevettem magamon a változást :) Kilókban nem , de centikben biztosan, mert a glamour napok alkalmával elmentem farmert venni és egy számmal kisebb farmert kellett vennem mint a megszokott. A mostani farmerjaimon is érzem, hogy kezdenek nagyok lenni rám :) Ez az én esetember azért szuper, mert nagydarab vagyok, és már sok mindent kipróbáltam, de ez most nagyon bevált. Szóval köszönöm szépen, hogy a posztod által megismertem a kihívást :)

    VálaszTörlés
  16. nagyon nagyon ügyes vagy:)! látszik a változás,további kitartást

    VálaszTörlés

Köszönöm a kommentedet. Minden megjegyzést elolvasok és moderálás után közzé teszek, de előfordulhat, hogy erre várni kell 1-2 napot.

Subscribe